top of page

Naši
lektoři
Za každým kurzem stojí člověk, který miluje to, co dělá. Naši lektoři jsou nejen odborníci, ale i nadšení průvodci vzděláváním – umí zaujmout, vysvětlit i motivovat. Díky nim se učení stává zážitkem.
Lektoři


Mgr. Vojta Benda
lektor a metodik společnosti Edutica
Jsem lektor, facilitátor, metodik a spolumajitel ve společnosti Edutica. Já i firma se specializujeme na téma facilitace – tedy vedení komunikace ve skupině. Ukazujeme cesty, jak společně mluvit způsobem, aby na konci byly současně jasné výsledky a dobré vztahy. Práci se skupinami se profesně věnuju více bež deset let. Baví mě tvořit a objevovat nové obzory. Když jsem „na place“, věnuji práci veškerou pozornost a jdu k podstatě věci. Opírám se o pečlivou přípravu a zpětnou vazbu. K lidem přistupuju s otevřeností a respektem. V tom, co dělám, potřebuju vidět smysl. Ve svém pracovním i osobním životě dělám věci naplno a s péčí. Energii dobíjím nad knihou a šálkem čaje nebo vysoko v horách.
Jsem lektor, facilitátor, metodik a spolumajitel ve společnosti Edutica. Já i firma se specializujeme na téma facilitace – tedy vedení komunikace ve skupině. Ukazujeme cesty, jak společně mluvit způsobem, aby na konci byly současně jasné výsledky a dobré vztahy. Práci se skupinami se profesně věnuju více bež deset let. Baví mě tvořit a objevovat nové obzory. Když jsem „na place“, věnuji práci veškerou pozornost a jdu k podstatě věci. Opírám se o pečlivou přípravu a zpětnou vazbu. K lidem přistupuju s otevřeností a respektem. V tom, co dělám, potřebuju vidět smysl. Ve svém pracovním i osobním životě dělám věci naplno a s péčí. Energii dobíjím nad knihou a šálkem čaje nebo vysoko v horách.


Mgr. et Mgr. Alexandra Pavlátová Sedmihradská
psycholožka v pedagogicko-psychologické poradně
Vystudovala jsem psychologii a pedagogiku na Filozofické fakultě UK v Praze. Specializuji se na dětskou psychologii, mám dlouholeté zkušenosti zejména v kontextu vzdělávání a výchovy dětí a dospívajících. Zajímám se o témata komunikace, osobního rozvoje, kariérního koučování, duševního zdraví, zvládání stresu, emocí. V současnosti pracuji jako psycholog v pedagogicko-psychologické poradně a v soukromé poradně Ostrov v Praze. Rovněž působím jako pedagog na Vyšší a střední odborné škole pedagogické v Praze. Mám zkušenosti s tvorbou a vedením vzdělávacích a rozvojových kurzů, např. pro společnost Scio, Nadaci Terezy Maxové.
Vystudovala jsem psychologii a pedagogiku na Filozofické fakultě UK v Praze. Specializuji se na dětskou psychologii, mám dlouholeté zkušenosti zejména v kontextu vzdělávání a výchovy dětí a dospívajících. Zajímám se o témata komunikace, osobního rozvoje, kariérního koučování, duševního zdraví, zvládání stresu, emocí. V současnosti pracuji jako psycholog v pedagogicko-psychologické poradně a v soukromé poradně Ostrov v Praze. Rovněž působím jako pedagog na Vyšší a střední odborné škole pedagogické v Praze. Mám zkušenosti s tvorbou a vedením vzdělávacích a rozvojových kurzů, např. pro společnost Scio, Nadaci Terezy Maxové.

Mgr. Jan Sýkora
zakladatel Asociace inovativních škol
Mám zkušenosti s výukou na všech typech škol, jsem členem několika neziskových organizací a tátou tří dětí. Byl jsem zřizovatelem a ředitelem ZŠ Hučák v Hradci Králové, školy, která vzdělává podle Jenského plánu. Zakládal jsem Asociaci malých inovativních škol, kterou reprezentuji ve Stálé konferenci asociací ve vzdělávání – SKAV. Mám také zkušenosti z desítek studijních pobytů v zahraničí, kde hledám především efektivní cesty pro systémové řízení vzdělávacích organizací.
Mám zkušenosti s výukou na všech typech škol, jsem členem několika neziskových organizací a tátou tří dětí. Byl jsem zřizovatelem a ředitelem ZŠ Hučák v Hradci Králové, školy, která vzdělává podle Jenského plánu. Zakládal jsem Asociaci malých inovativních škol, kterou reprezentuji ve Stálé konferenci asociací ve vzdělávání – SKAV. Mám také zkušenosti z desítek studijních pobytů v zahraničí, kde hledám především efektivní cesty pro systémové řízení vzdělávacích organizací.


Ing. Pavla Hroudová
lektorka a dobrovolnice v Cestě domů
Vystudovala jsem architekturu, ale aktuálně se více věnuji výtvarné tvorbě. V Cestě domů pomáhám jako dobrovolnice v přímé péči u klientů domácího hospice. Působím také jako lektorka seminářů a besed na školách. Zapojila jsem se i do přípravy semináře určeného pro pedagogické pracovníky, který také lektoruji.
Vystudovala jsem architekturu, ale aktuálně se více věnuji výtvarné tvorbě. V Cestě domů pomáhám jako dobrovolnice v přímé péči u klientů domácího hospice. Působím také jako lektorka seminářů a besed na školách. Zapojila jsem se i do přípravy semináře určeného pro pedagogické pracovníky, který také lektoruji.


PhDr. Lukáš Klimeš
bohemista a překladatel na volné noze
Vystudoval jsem bohemistiku a překladatelství z ruštiny na FF UK, kde jsem šest let vedl semináře češtiny pro první ročníky Ústavu translatologie. V současnosti se živím jako překladatel, editor a redaktor a také pořádám kurzy písemné komunikace pro širokou veřejnost. Pomáhám nacházet slova pro různé komunikační situace a ukazuji, jak je volit tak, aby podporovala vzájemnou úctu a porozumění, místo toho, aby vedla k nedorozuměním.
Vystudoval jsem bohemistiku a překladatelství z ruštiny na FF UK, kde jsem šest let vedl semináře češtiny pro první ročníky Ústavu translatologie. V současnosti se živím jako překladatel, editor a redaktor a také pořádám kurzy písemné komunikace pro širokou veřejnost. Pomáhám nacházet slova pro různé komunikační situace a ukazuji, jak je volit tak, aby podporovala vzájemnou úctu a porozumění, místo toho, aby vedla k nedorozuměním.


Mgr. Radmila Dačevová, Ph.D.
lektorka Tvořivé školy a odbornice na inkluzivní pedagogiku
Jsem odbornou asistentkou na katedře speciální a inkluzivní pedagogiky na PdF MU. Specializuji se na problematiku komunikace se žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, strategií rozvoje funkční gramotnosti u žáků se speciálně vzdělávacími potřebami, ADHD, specifických poruch učení. Mám více než dvacetiletou pedagogickou praxi na různých typech škol (základní, alternativní, speciální). Jsem aktivní lektorkou Tvořivé školy Neslovice, která se zaměřuje na konstruktivistické pojetí učení. Ve své práci se opírám o koncept Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování.
Jsem odbornou asistentkou na katedře speciální a inkluzivní pedagogiky na PdF MU. Specializuji se na problematiku komunikace se žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, strategií rozvoje funkční gramotnosti u žáků se speciálně vzdělávacími potřebami, ADHD, specifických poruch učení. Mám více než dvacetiletou pedagogickou praxi na různých typech škol (základní, alternativní, speciální). Jsem aktivní lektorkou Tvořivé školy Neslovice, která se zaměřuje na konstruktivistické pojetí učení. Ve své práci se opírám o koncept Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování.


Mgr. Kateřina Kuklíková
lektorka a dobrovolnice v Cestě domů
Jsem členkou lektorského týmu Cesty domů a podílela jsem se na přípravách semináře a webináře pro učitele v rámci projektu Život má začátek i konec. Mimo to působím v Cestě domů jako asistentka víkendové terénní odlehčovací služby.
Jsem členkou lektorského týmu Cesty domů a podílela jsem se na přípravách semináře a webináře pro učitele v rámci projektu Život má začátek i konec. Mimo to působím v Cestě domů jako asistentka víkendové terénní odlehčovací služby.


Mgr. Michaela Pour Hlaváčová
mentorka a ředitelka na ZŠ Dobřany
Učím humanitní předměty na Základní škole v Dobřanech. Ve výuce používám inovativní metody, metody vycházející z konstruktivistického přístupu, uplatňuji metodu CLIL a formativní hodnocení. Zároveň jsem lektorkou kurzů zaměřených na rozvoj čtenářských strategií, metodologie CLIL, formativního hodnocení, mentorských dovedností, kontroverzních témat atd. Působím jako interní a externí mentorka a koučka.
Učím humanitní předměty na Základní škole v Dobřanech. Ve výuce používám inovativní metody, metody vycházející z konstruktivistického přístupu, uplatňuji metodu CLIL a formativní hodnocení. Zároveň jsem lektorkou kurzů zaměřených na rozvoj čtenářských strategií, metodologie CLIL, formativního hodnocení, mentorských dovedností, kontroverzních témat atd. Působím jako interní a externí mentorka a koučka.


Jan Koláčný
terapeut a vedoucí komunitního týmu ve Fokusu Praha
Vystudoval jsem sociální pedagogiku a sociální práci. Mimo to jsem absolvoval komplexní výcvik v krizové intervenci a telefonické krizové intervenci, sebezkušenostní výcvik individuální a skupinové psychoterapie a řadu dalších školení zaměřených na práci s lidmi se specifickými potřebami.
Od roku 1998 pracují s lidmi se zkušeností s duševním onemocněním jako sociální pracovník a terapeut. Od roku 2004 pak také jako lektor v oblasti práce s lidmi se specifickými potřebami.
Vystudoval jsem sociální pedagogiku a sociální práci. Mimo to jsem absolvoval komplexní výcvik v krizové intervenci a telefonické krizové intervenci, sebezkušenostní výcvik individuální a skupinové psychoterapie a řadu dalších školení zaměřených na práci s lidmi se specifickými potřebami.
Od roku 1998 pracují s lidmi se zkušeností s duševním onemocněním jako sociální pracovník a terapeut. Od roku 2004 pak také jako lektor v oblasti práce s lidmi se specifickými potřebami.

Mgr. Michal Dubec, Ph.D.
učitel na ZŠ a vyučující VŠ
Učím na základních školách a vysoké škole. Zaměřuji se na vedení lidí (žáků, studentů a dospělých) k sebeřízení a k odpovědnosti za chování a učení, dále se soustředím na práci se skupinovou dynamikou školních tříd a pracovních kolektivů, komunikaci s rodiči a práci s učitelskými návyky. Jsem „srdcař“, potřebuji práci, která mě pohltí tak, že ji přestávám vnímat jako povinnost a začnu ji vnímat jako prostředek seberealizace. Učení pro mě takovým prostředkem už 25 let je. Je to práce, ve které za sebou vidím „brázdu“. Také se rád směji, čímž ctím Hemingwayovo motto: Veselost je druh odvahy :o). V soukromém životě se věnuji rodině, běhání, vyřezávání ze dřeva a ochutnávání kávy.
Učím na základních školách a vysoké škole. Zaměřuji se na vedení lidí (žáků, studentů a dospělých) k sebeřízení a k odpovědnosti za chování a učení, dále se soustředím na práci se skupinovou dynamikou školních tříd a pracovních kolektivů, komunikaci s rodiči a práci s učitelskými návyky. Jsem „srdcař“, potřebuji práci, která mě pohltí tak, že ji přestávám vnímat jako povinnost a začnu ji vnímat jako prostředek seberealizace. Učení pro mě takovým prostředkem už 25 let je. Je to práce, ve které za sebou vidím „brázdu“. Také se rád směji, čímž ctím Hemingwayovo motto: Veselost je druh odvahy :o). V soukromém životě se věnuji rodině, běhání, vyřezávání ze dřeva a ochutnávání kávy.


MgA. Nina Rutová
lektorka čtenářství, kritického myšlení a mediální gramotnosti
Své vzdělání jsem získala na DAMU, kde jsem vystudovala dramaturgii. Ve své profesi se zaměřuji především na podporu dětského čtenářství, čtení s porozuměním, čtenářskou gramotnost a kritické myšlení. Působila jsem jako šéfredaktorka časopisů Kritické listy, Rodina a škola a Kritická gramotnost.
Jako lektorka spolupracuji se školami (1., 2. stupeň i SŠ) a knihovnami – v seminářích a dílnách se zaměřuji na metody čtení s porozuměním a rozvoj kritického myšlení, pracuji s dětskými knihami, připravuji modelové lekce a další metodické materiály (čtenářské lekce pro knihy nakl. Mladá fronta nebo pro knihy oceněné Zlatou stuhou aj.).
Své vzdělání jsem získala na DAMU, kde jsem vystudovala dramaturgii. Ve své profesi se zaměřuji především na podporu dětského čtenářství, čtení s porozuměním, čtenářskou gramotnost a kritické myšlení. Působila jsem jako šéfredaktorka časopisů Kritické listy, Rodina a škola a Kritická gramotnost.
Jako lektorka spolupracuji se školami (1., 2. stupeň i SŠ) a knihovnami – v seminářích a dílnách se zaměřuji na metody čtení s porozuměním a rozvoj kritického myšlení, pracuji s dětskými knihami, připravuji modelové lekce a další metodické materiály (čtenářské lekce pro knihy nakl. Mladá fronta nebo pro knihy oceněné Zlatou stuhou aj.).


Mgr. Lenka Bittmannová
lektorka, zástupkyně ředitelky Speciálně pedagogického centra
Vystudovala jsem speciální pedagogiku, obor psychopedie, na Univerzitě Karlově a Masarykově univerzitě. Od roku 2005 pracuji v Národním ústavu pro autismus a od roku 2014 zde působím jako zástupkyně ředitelky Speciálně pedagogického centra, kde se věnuji žákům a studentům s PAS a jejich rodinám. V roce 2017 jsem dokončila tříletý terapeutický výcvik v Institutu rodinné terapie Praha a v letech 2017–2019 jsem absolvovala 150 hodin výcvikové supervize u PhDr. Šárky Gjuričové. V roce 2014 jsem prošla kurzem alternativní komunikace v Northamptonu (UK) a v roce 2017 sérií kurzů NTC metody pořádaných Mensou ČR. Zaměřuji se na poradenskou činnost, nácviky sociálních a komunikačních dovedností u dětí (včetně alternativní komunikace), párovou a rodinnou terapii, práci se sourozenci dětí s PAS i podporu nadaných dětí a rozvoj jejich rozumových schopností v předškolním věku. Věnuji se také přednáškové a publikační činnosti v oblasti speciálního školství a problematiky PAS.
Vystudovala jsem speciální pedagogiku, obor psychopedie, na Univerzitě Karlově a Masarykově univerzitě. Od roku 2005 pracuji v Národním ústavu pro autismus a od roku 2014 zde působím jako zástupkyně ředitelky Speciálně pedagogického centra, kde se věnuji žákům a studentům s PAS a jejich rodinám. V roce 2017 jsem dokončila tříletý terapeutický výcvik v Institutu rodinné terapie Praha a v letech 2017–2019 jsem absolvovala 150 hodin výcvikové supervize u PhDr. Šárky Gjuričové. V roce 2014 jsem prošla kurzem alternativní komunikace v Northamptonu (UK) a v roce 2017 sérií kurzů NTC metody pořádaných Mensou ČR. Zaměřuji se na poradenskou činnost, nácviky sociálních a komunikačních dovedností u dětí (včetně alternativní komunikace), párovou a rodinnou terapii, práci se sourozenci dětí s PAS i podporu nadaných dětí a rozvoj jejich rozumových schopností v předškolním věku. Věnuji se také přednáškové a publikační činnosti v oblasti speciálního školství a problematiky PAS.
bottom of page